Co to jest remanent?
Spis z natury, zwany także remanentem, to dokument, którego obowiązek sporządzenia spoczywa na podatnikach prowadzących KPiR. Spis z natury wpływa na wyliczenie wartości kosztów za dany rok podatkowy.
Kto powinien sporządzić spis z natury?
Spis z natury powinni sporządzić wszyscy podatnicy prowadzący podatkową księgę przychodów i rozchodów, w tym także podatnicy prowadzący wyłącznie działalność usługową.
Kiedy należy sporządzić spis z natury?
Konieczność sporządzenia spisu z natury dla podatników przypada na dzień 1 stycznia, na koniec każdego roku podatkowego, na dzień rozpoczęcia działalności w ciągu roku podatkowego, a także w razie utraty prawa do zryczałtowanego opodatkowania podatkiem dochodowym, zmiany wspólnika, zmiany proporcji udziałów wspólników lub likwidacji działalności.
Program Integra 7.6
upraszcza inwentaryzację w
warsztacie samochodowym
lub nową licencję.
Wartość remanentu na dzień 31 grudnia 2019 r. jest jednocześnie wartością remanentu na początek roku - na dzień 1 stycznia 2020 r.
Jakiego rodzaju składniki majątku należy ująć w spisie z natury?
Podatnik jest zobowiązany sporządzić i wpisać do księgi spis z natury towarów handlowych, materiałów podstawowych i pomocniczych, półwyrobów, wyrobów gotowych, braków i odpadków. W takim remanencie nie ujmujemy wartości wyposażenia i środków trwałych.
W programie Integra 7 dostępnych jest wiele funkcji usprawniających i skracających czas inwentaryzacji, m.in.:
przejrzysty interfejs, prowadzący użytkownika programu krok po kroku przez poszczególne etapy inwentaryzacji,
dokumenty AS umożliwiające bardzo dokładną i szybką kontrolę stanu towarów w całym magazynie,
możliwość przeprowadzenie inwentaryzacji różnymi metodami: ręczny spis za pomocą papierowych arkuszy inwentaryzacyjnych,
weryfikacja stanów mag. za pomocą czytników kodów kreskowych, itp.
W Strefie Integra Support dostępna jest instrukcja inwentaryzacji, w której przedstawiamy krok po kroku, w jaki sposób przeprowadzić spis z natury w programie do serwisu. Zachęcamy do zapoznania się z materiałami. Bardzo ważne jest, aby w/w prace zostały wykonane w odpowiedniej kolejności.
Skontaktuj się z nami aby poznać wszystkie możliwości programu Integra 7
Kolektory danych Motorola MC30XX dla wersji programu Integra 7 Pro
Użytkownicy programu w wersji Integra 7 Pro posiadają dostęp do funkcji przeprowadzania inwentaryzacji za pomocą kolektorów danych usprawniających proces spisu z natury. Spis towarów za pomocą terminala jest najszybszą i najbardziej dokładną metodą inwentaryzacji.
Kolektor umożliwia bardzo szybkie przeprowadzenie spisu przy udziale nawet jednej osoby. Ponadto nie jesteśmy ograniczeni odległością od stanowiska z komputerem PC. Pozycje towarowe mamy dostępne bezpośrednio w kolektorze danych, na bieżąco uzupełniane ilościami spisywanych towarów. Ma to szczególnie duże znaczenie kiedy spis wykonujemy w większym sklepie lub pomieszczeniach magazynowych.
Aby ułatwić i skrócić użytkownikom oprogramowania Integra 7 Pro przeprowadzenie inwentaryzacji wprowadzamy do oferty usługę wypożyczenia inwentaryzatorów Motorola Symbol MC30XX.
Więcej informacji można uzyskać pod nr telefonu 94 348 80 12